Este ştiut faptul că marile realizări ale AGIRo din anii săi de glorie s-au realizat prin activitatea unor lideri marcanţi, cu spirit creativ şi constructiv, dar mai ales prin unitatea membrilor şi contribuţiile financiare ale acestora. Pentru orice membru al asociaţiei, cu atât mai mult pentru unul dintre cei aflaţi în vremelnice funcţii de conducere, a se ridica la valoarea înaintaşilor reprezintă o piatră de încercare. Conştienţi că timpul va spune fiecăruia valoarea, am generat proiecte în spiritul obiectivelor statutare, pornind de la nevoile constatate.

Pentru repunerea în valoare a trecutului asociaţiei, în baza articolului 8 lit. d) – h) şi s) din statutul propriu, AGIRo iniţiază şi derulează începând cu septembrie 2011 proiectul Biblioteca AGIRo, care are drept obiective principale:

1. recuperarea lucrărilor publicate de înaintaşi, precum şi înfiinţarea de biblioteci proprii în cadrul filialelor judeţene;

2.  scanarea şi publicarea pe internet în format .pdf a cărţilor şi revistelor pentru care AGIRo are copyright;

3. scanarea / reeditarea şi publicarea pe internet în format .pdf a unor cărţi / reviste de interes didactic, în cazul în care posesorii de copyright cedează acest drept către AGIRo.

Se intenţionează astfel ca în scurt timp să se realizeze o adevărată bibliotecă electronică, postată pe un site specializat, dezvoltat de AGIRo, cu acces gratuit pentru toţi cei interesaţi.

Detalii privind acest proiect la http://invatatori.ro/proiecte/biblioteca-agiro/

Pentru o mai bună comunicare către şi între membrii săi şi eficientizarea activităţii asociaţiei, în baza articolului 8 lit. d), l) şi s) din statutul propriu, AGIRo a creat, dezvoltat sau urmează să dezvolte următoarele canale:

a) Site-ul www.invatatori.ro, platforma de prezentare a AGIRo şi a asociaţiilor membre, oferă posibilitatea de promovare a proiectelor şi produselor proprii. Deşi la început, cu un singur administrator activ (sfetnicul), site-ul a fost vizitat în ultimul an de peste 10.000 de vizitatori unici. În perioada următoare, fiecare asociaţie membră a AGIRo va avea dreptul la un administrator propriu pe site. Asociaţiile învăţătorilor din Harghita şi Timiş au făcut deja un prim pas în această direcţie.

b) Pagina de Facebook a AGIRo la adresa http://www.facebook.com/invatatori, promovează activitatea AGIRo în această comunitate virtuală. Recent înfiinţată, aici puteţi găsi ultimele ştiri, fotografii din cadrul proiectelor, congreselor etc.

c) Grupul de Facebook al AGIRo, la adresa http://www.facebook.com/groups/invatatori.ro/, oferă posibilitatea de comunicare între utilizatorii Facebook, indiferent dacă sunt sau nu membri ai asociaţiei. Mesajele pot fi citite direct pe pagina grupului dar sunt primite şi prin e-mail de către cei înscrişi. Postarea de mesaje în această comunitate virtuală se poate face de către membrii ei de pe pagina grupului sau trimiţând un e-mail la adresa invatatori.ro@groups.facebook.com

d) Grupul de Google al AGIRo, la adresa https://groups.google.com/group/agiro, are în prezent peste 750 de utilizatori, membri de drept sau colaboratori ai asociaţiei, care sunt informaţi via e-mail despre demersurile noastre. Accesul la grup este permis în special membrilor AGIRo. Înscrierea se poate face la cerere şi prin acceptarea unei invitaţii trimise de unul dintre administratorii grupului.

e) Grupurile de Google / Yahoo pentru structurile interne ale AGIRo, deja înfiinţate sau în curs de înfiinţare, oferă posibilitatea de comunicare via e-mail, în vederea colaborării în rezolvarea unor probleme specifice. Accesul la acestea este permis doar membrilor grupurilor respective.

f) Bara de instrumente a AGIRo, la adresa http://www.agiro.ourtoolbar.com/, este un instrument disponibil tuturor celor interesaţi în a fi în strânsă legătură cu realitatea sistemului de învăţământ, oferind o colecţie de link-uri către toate site-urile asociaţiei naţionale sau ale celor judeţene, către instituţii ale statului, I.S.J.-uri, C.C.D.-uri, sindicate, atât din România cât şi din Republica Moldova. De asemenea este disponibilă o serie de legături către site-uri care oferă servicii utile celor care navighează pe internet (site-uri şi forumuri educaţionale, scanare antivirus online, distribuţie materiale online, construcţie e-mail, forum, blog, site, acces la reţele sociale sau TV online etc.) Având în prezent peste 300 de instalări, AGIRo Toolbar mai oferă o serie de gadget-uri apreciate de utilizatori: un notificator de e-mail (anunţă primirea de noi e-mail-uri), starea vremii, un radio cu 22 de posturi din România şi Republica Moldova, flux RSS din partea asociaţiei şi alerte.

g) Forumul AGIRo, la dresa http://www.aiarad.ro/forum/index.php , oferă posibilitatea de comunicare între membrii asociaţiei şi de informare asupra demersurilor locale sau naţionale.

h) Revista electronică Învăţători.ro, un e-book în format .pdf, se vrea o alternativă la periodicele clasice, în spiritul societăţii bazate pe comunicare multimedia. Mai multe detalii despre aceasta pe http://invatatori.ro/proiecte/revista-invatatori.ro/

i) Baza de date a AGIRo, conţinând informaţii despre membrii şi colaboratorii asociaţiei, aflată în lucru, va oferi în viitor suportul tehnic pentru proiectele proprii şi pentru norma de reprezentare a asociaţiilor judeţene în Adunarea Generală;

O altă modalitate eficientă de comunicare o reprezintă site-urile asociaţiilor membre ale AGIRo. Iată câteva dintre cele mai complete:

Arad – www.aiarad.ro

Bacău – www.invbc.wordpress.com

Buzău – http://scoli.didactic.ro/asociatia_invatatorilor_buzoieni_patarlagele

Timiş – http://www.asociatia-invatatorilor-banateni.ro/

Republica Moldova – http://agiromoldova.blogspot.com/

Pentru a veni în folosul cadrelor didactice şi pentru a stimula interesul elevilor pentru lectură şi comunicare expresivă, în baza articolului 8 literele d), i), l), s) şi u) din statutul propriu, AGIRo iniţiază şi dezvoltă proiectele-concurs gratuit pentru preşcolari şi şcolari Recitare.ro, Lecturare.ro şi Dramatizare.ro, găzduite pe site-urile cu acelaşi nume. Astfel, copiii care au talent de recitator, care citesc expresiv sau interpretează cu talent roluri, pot fi înregistraţi video, postaţi pe internet şi, în urma unor jurizări să câştige diplome şi premii naţionale. Se intenţionează astfel ca, în câţiva ani, să se constituie o adevărată antologie video, disponibilă gratuit şi online. Mai multe detalii despre aceste concursuri pe site-urile www.recitare.ro, www.lecturare.ro, www.dramatizare.ro.

Se află în lucru proiectul educaţional Corespondenţa şcolară, care va fi găzduit pe site-ul www.corespondentascolara.ro şi care va viza stimularea colaborării interşcolare şi între elevii din zone diferite.

Pentru a centraliza şi promova toate concursurile AGIRo şi ale asociaţiilor judeţene va fi construit un site şi găzduit pe adresa www.concursurileagiro.ro .

Toate proiectele prezentate mai sus presupun voluntariatul cadrelor didactice şi nu au solicitat costuri din partea AGIRo, cu excepţia achiziţionării unor domenii de internet (www.concursurileagiro.ro, www.recitare.ro, www.corespondentascolara.ro). Domeniile www.invatatori.ro, www.lecturare.ro, www.dramatizare.ro sunt înregistrate în nume propriu de către autorul acestui articol, în calitate de membru în Consiliul Direcor al asociaţiei şi administrator al acestora, fiind puse la dispoziţia AGIRo pe termen nelimitat şi gratuit.

De implicarea cadrelor didactice din ţară, mai ales a celor cu abilităţi în domeniile comunicaţional şi multimedia, depinde în mare măsură succesul acestor proiecte. Ştiut fiind că învăţătorii au fost întotdeauna dăruiţi meseriei lor şi în pas cu vremurile, nutrim speranţa că până în 2012, când vom face un bilanţ al eforturilor noastre comune, ne vom putea mândri de rezultatele obţinute.

Ionel-Cătălin Diaconu (sfetnicul), membru în Consiliul Director al AGIRo

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s